Технології Управління Спайдер Україна

Improving performance
people and projects
 

Угору

Олександра Романцова: «Управління проєктами – це на 99,9% взаємодія з людьми»

Олександра Романцова: «Управління проєктами – це на 99,9% взаємодія з людьми»

5 березня 2015

У період обмежених ресурсів необхідно шукати альтернативні способи досягнення максимальних результатів при управлінні проєктами.
Ми поговорили з професійним консультантом з розвитку особистісних компетенцій Олександрою Романцовою про те, чому недостатньо бути просто хорошим професіоналом і про те, як стати супергероєм в проєктному менеджменті навіть в найжорсткіших умовах.

– Всесвітнє дослідження PMI «Пульс професії» показує, що слідом за розвитком так званих hard skills менеджеру проєкту необхідно розвивати особистісні компетенції, коли одне без іншого не може існувати. Як ви прокоментуєте цю тенденцію?

– Рано чи пізно, незалежно від рівня розвитку професійних навичок, керівник проєктів замислюється про те, що тільки професійних навичок йому недостатньо. Виникає необхідність комунікувати з командою, включати презентаційні навички, продавати свої ідеї. Професійні навички та особистісні компетенції створюють ефект синергії та в сумі дають набагато більше, ніж просто хороші професійні навички.

– Що ви відповісте на твердження: «Якщо у керівника проєкту добре розвинені soft skills – це допомагає заощадити на мотивації»?

– Кожному хочеться працювати з професіоналом, який вселяє впевненість. Віра в те, що менеджер проєкту зможе захистити, дати ділову пораду, допоможе в складній ситуації дасть можливість краще реалізуватися співробітнику в рамках проєкту. Найцікавіше, що всі ці якості дійсно розвиваються, це не природою даний талант. Увімкнути в потрібний час навичку комунікатора, презентатора, відчути потрібний момент і допомогти членам команди домогтися високого результату, це варто багато чого. Це і є основна функція менеджера проєкту, за виконання якої він несе відповідальність і може отримати хороші бонуси.

– Як ви вважаєте, чи можна ці функції розвинути в собі?

– Перш за все необхідно зрозуміти, чого не вистачає менеджеру і точково займатися розвитком кожного з відсутніх пунктів: комунікації, презентації, вміння вирішувати конфлікти. Якщо сфокусуватися на цьому, можна досягти хорошого професійного рівня.

– Чи можна сказати, що особистісні компетенції в управлінні проєктами відрізняються від soft skills менеджерів в інших сферах?

– Управління проєктами має свої особливості. Менеджеру, який керує проєктами доводиться більшою мірою працювати з мінливими ситуаціями та частіше включати у свої роботи нові методики. Співробітники схильні до того, щоб переносити одні механіки менеджменту і розв'язання питань з одних проєктів в інші. В результаті команда проєкту включає фахівців з великим арсеналом інструментів, а це вимагає більшої комунікації в команді. Менеджеру необхідно розв'язувати питання тут і зараз, не втратити ефект новизни, але в той самий час не піти в постійні експерименти й не нашкодити проєкту, оскільки в проєктах немає часу на виправлення помилок.

– Виділіть, будь ласка, найважливіших 5 soft skills для керівника проєктами.

  1. Спостережливість, вміння розбиратися в мотивації, в типажі, в манерах своїх підлеглих, оскільки саме вони є вихідним матеріалом для подальшої роботи керівника. Комунікація – це обмін думками, ризиками, вміння налагоджувати комунікацію в команді.
  2. Уміння планувати й формувати цілі та пріоритетність завдань для менеджера і для команд, зокрема.
  3. Презентація своїх рішень і ідей, вміння «заразити своєю ідеєю», залучити в процес.
  4. Уміння навчати та передавати здатність виробляти власне рішення.

– Чи можна з керівника проєкту середньої руки зробити супергероя в управлінні проєктами тільки завдяки soft skills?

– Значно підвищити ефективність – цілком можливо. Для цього менеджер повинен чітко розуміти, яких компетенцій йому не вистачає і точково їх розвивати.

– Чи повинна команда відповідати професійному рівню менеджера проєктів?

– Для ефективної взаємодії всередині команди дуже важливо, щоб менеджер і команда говорили однією мовою, тобто працювали в єдиному понятійному полі, інакше ми отримаємо дуже вправного плавця, який стоїть посеред пустелі. Уміння ставити складні завдання, кидати виклики команді – також дуже важливі, в тому числі й для підвищення рівня soft skills всієї команди.

– Чи можна виміряти ефективність розвитку і використання soft skills?

– Ефект від розвитку soft skills вимірюється скоріше в «тому, що не відбулося», ніж в «тому, що трапилося». Тобто не розірвали відносини, не посварилися чи не зарилися в ризики, не упустили хорошу ідею, не виникли проблеми та негативні наслідки.

– Оголосіть, будь ласка, рейтинг найбільш запитуваних soft skills на українському ринку, зважаючи на ваш досвід.

  1. Уміння публічних презентацій – найбільш запитувана навичка у всіх сферах бізнесу в Україні. Уміння дуже особисте, але водночас від нього дуже сильно залежить робота команди. Це вміння продати свою ідею, бути правильно почутим.
  2. Переговори.
  3. Командоутворення з погляду формування внутрішніх правил команди на третьому місці.
  4. Підвищення рівня мотивації.
  5. Тайм-менеджмент і визначення мети – традиційно, часто вимагають керівники проєктами, але насправді рідко використовуються на практиці.

Усі новини